Рекомендації щодо профілактики захворювання на ГРВІ, в тому числі й на COVID-19:
- проводити наскрізне провітрювання приміщень та проведення вологих прибирань із використанням дезінфекуючих засобів у приміщеннях;
- не допускати до роботи осіб з ознаками інфекційного захворювання;
- виділити приміщення для тимчасової ізоляції осіб з ознаками гострого респіраторного захворювання (в разі виявлення такої особи, вжити заходів для ізоляції від здорових осіб та негайно повідомити про випадок відповідний заклад охорони здоров'я);
- обмежити масові заходи в закритих приміщеннях;
- забезпечити необхідні умови для дотримання працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило, одноразові рушники, серветки тощо);
- проводити регулярну обробку рук спиртовмісним засобом та/або мити їх з милом;
- забезпечити заклад освіти необхідними засобами та обладнанням (термометрами, бактерицидними випромінювачами, дезінфекційними та антисептичними засобами, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту тощо);
- дотримуватися правил респіраторної гігієни (при кашлі та чханні прикривати рот і ніс серветкою або згином ліктя; відразу викидайте серветку в контейнер для сміття з кришкою і обробляйте руки спиртовмісним антисептиком або мийте їх водою з милом);
- користуватися одноразовими масками при необхідності, проводити їх заміну, як тільки вони стануть вологими чи забрудняться.
Основні правила безпеки щодо коронавірусу такі:
- На 5 хв швидше закінчити урок, щоб діти зібрали речі і вийшли на коридори. Класи чи дитячі кімнати мають провітритися 10-15 хвилин. Провітрювання проводити виключно при відсутності людей в них. Відкрили вікно – всі одразу вийшли на коридор. Протягом уроків технічні працівники мають проводити провітрювання коридорів.
- Обов’язкове вологе прибирання до початку занять і одразу після закінчення занять. Повитирати столи, підвіконня, витерти дверні ручки вологою полотниною із дизрозчином.
- Для педагогів важливо навчити дітей правильно мити руки. Ми звикли робити це як-небудь. Насправді таке миття неефективне. Просимо навчити дітей в ігровій формі основних моментів миття рук. У світі беруть будь-яку пісеньку, приспів якої триває 35-40 секунд. Беремо мило, бажано одноразове, рідке мило з дозатором, адже на поверхні твердого мила знаходиться багато мікробів. Під таку пісеньку можна проходити усі етапи миття рук.
- Треба говорити дітям про те, що якщо у тебе брудні руки, не треба ними торкатися обличчя або терти очі. Не можна при чханні чи кашлі прикривати рот рукою. Навчати дітей так званого кашлевого етикету. Не кашляти в долоню, кулак чи багаторазові хустинки. Користуйся одноразовими хустинками, які після використання одразу викинь.
- Коли дитина хвора, вона має сидіти вдома, якщо захворів педагог – він має перебувати вдома. Дітям потрібно говорити про те, що якщо ти хворий, попередь своїх батьків, що мусиш залишитися вдома.
- Потрібно використовувати антисептичні засоби і робити це правильно. Не менше трьох натискань антисептичних засобів, які потрібно втирати в руки до повного висихання. В жодному разі їх не можна наносити на вологі руки.
Коментарi